Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K-D

Skutečnost

Yellowstone:

Založen 1872, první opatření zákaz Indiánům lovit v parku. Přemnožení losů, změna travního porostu. Vymizeli bobři, vyschly louky, zmizely vydry a pstruzi. Snaha o nápravu - střílení losů. Vyhubeni vlci, pak znovu dovezeni. Zavedena ochrana proti požáru, pak přehodnocena, vyhořelo tisíce hektarů lesa a byla nutná výsadba. Pstruh nahrazen pstruhem duhovým...

Srovnávání naší Šumavy - pláně s jihozápadním svahem v Bavorsku může použít jenom fanatik.

Tedy, autore, udělal jste ze sebe pěkného hlupáka.

0/0
6.9.2009 22:42

L. Matějka

Re: Skutečnost

Nesrovnávám Šumavu s Bavorským lesem, ale styl ochrany. Co se Yellowstonu týče - o současném stavu vyšly články v několika časopisech.

Jen jsem chtěl říci, že je mi proti srsti chování některých lidí, včetně politiků. Václav Klaus a Miloš Zeman jsou jistě fundovaní odborníci na zachování přirozených biotopů... O tom Zbytkovi už radši nemluvím..

0/0
6.9.2009 22:57

K-D

Re: Skutečnost

Přirozený biotop? U nás? Jmenujte alespoň jeden. V krajině po tisíciletí ovlivňované člověkem prostě není. To, co máme, může být pouze přírodě blízké. Šumava má tak blbě navržené zóny, že bezzásahovost narušuje i ostatní části.

0/0
6.9.2009 23:06

L. Matějka

Re: Skutečnost

Máte pravdu. Proto bychom měli podporovat ochranu toho, co zbylo. Šumava má možná blbě navržené zóny, ať se tedy sejde nějaká skupina vědců a spolu s vedením NPŠ navrhne jiné řešení.

Doufám ovšem, že se nedočkám takového "vyřešení", jaké popsal Jan Borovička ve svém článku "V ruce motorovku, v hlavě piliny"

(Jen se divím, že se do problému ještě nevložili Jiří Hájek s J. Paroubkem)

0/0
7.9.2009 10:15

meyla

nemáte v tom trochu hokej?

Vytýkáte politikům, že do toho mluví a sám na konci představíte řešení (nepřekvapivě jmenujíc Bavorsko a Yellowstone, podle mantry melounů, jiné parky asi neexistují či všude na světě postupují stejně?) Jen by mne zajímalo, proč se dnes na Šumavě těží několikanásobně více dřeva, když důvodem nečinnosti proti kůrovci byl právě strach z intenzivní těžby. A s těmi fotografiemi už dejte pokoj - před 14 dny jsem na vlastní oči viděl šumavské "hvozdy" na cestě z Jezera Laka do Prášil. Zajeďte se tam podívat, určitě se vám bude líbit "mladý nový porost" - nic takového jsem neviděl - buď jsem slepej (což není vyloučeno, ale potom je slepá i moje kamera), nebo je to jen další zelenej blábol. Jezdím na Šumavu už 25 let každý rok, ale takhle zplundrovanou jsem ji nikdy neviděl...

0/0
6.9.2009 11:01

K-D

Re: nemáte v tom trochu hokej?

Fotografie je rašeliniště. Ale ne bez zásahu, ale naopak jde o jezírko na místě bývalé těžby rašeliny. Tady se autor skvěle seknul.

0/0
6.9.2009 22:51

L. Matějka

Re: nemáte v tom trochu hokej?

Fotografie rašeliniště je pouze ilustrační, s článkem nemá nic společného...

0/0
7.9.2009 9:31

K-D

Re: nemáte v tom trochu hokej?

Tak to pod ní napište.

0/0
7.9.2009 10:30

varix

Milý rádoby ekologu

Kritizujete lidi, kteří jsou pro zásah proti kůrovci a nazýváte je těžařskou lobby, ale víte vůbec kolik se dnes těží dřeva v NPŠ?

V dobách, kdy se kůrovec začínal šířit a bylo proti němu možno zasáhnout s minimálními náklady a minimálními škodami pro přírodu, těsně po roce 2000, to Vámi zatracované vedení NPŠ, těžilo ročně cca 13 tisíc kubíků dřeva. Dnes, to Vámi tak vychvalované "ekologické" vedení NPŠ, těží ročně 10x více dřeva!!! Ve druhé zóně NPŠ řádí těžká těžební technika (20 harvestorů a další těžké stroje) a 150 maníků s motorovými pilami! To přiznal ve zprávě ministr pro životní prostředí.

Firmy zabývající se těžbou dřeva si mnou radostí ruce a kvůli vytváření pufračních zón mají dnes na Šumavě přímo žně. To Vám nevadí a tomu tleskáte?

0/0
6.9.2009 10:56

Zebin

nechápu aroganci politiků

kteří si myslí, že mají pocit, že rozumí všemu.................... už je to, ne nepodobé,  sociku;-(

0/0
6.9.2009 10:16

naceradka.1

Skvělý článek

0/0
6.9.2009 9:27

cekon

Tito pánové si rádi přehazují témata

aby se asi zapomnělo na jejich předchozí "úspěchy". Pan Zeman by třeba mohl navštívit ČEZ a podívat se jaké zkorumpované monstrum z této firmy vyrostlo, také jeho zásluhou. O panu Klausovi nemluvě, zdá se mi, že morálně zodpovědným za hnus, ve kterém žijeme je z velké části zodpovědný on.

0/0
6.9.2009 8:49

sochor

Pěkná slátanina

Mám Šumavu velmi rád a mám ji na rozdíl od mnoha "odborníků" dobře prošlapanou jak v létě tak v zimě. Proto nemohu souhlasit s takovou slátaninou. Spojovat současnou kalamitu kůrovce zaviněnou ortodoxními ekoteroristy se studenou válkou je naprostá pitomost. A největší perla na konec, srovnávat uměle vysazené hospodářské smrkové lesy na Šumavě s přirozenými lesy v Yellowstonském národním parku může srovnávat naprostý idiot. Všíchni bychom si měli uvědomit, že je naopak potřeba současné smrkové lesy kácet a nahradit původním smíšeným biotopem, jaký se uchoval v některých částech Šumavy. Lze jednoznačně konstatovat, kdyby naši předkové neosázeli Šumavu smrky, nebyl by kůrovec. Bez zásahu človeka se les možná časem částečně vzpamatuje, ale pořád bude mít k původnímu smíšenému Šumavskému lesu velmi daleko a nová kůrovcová kalamita bude neodvratná, pokud naši následovníci nedostanou rozum.

0/0
6.9.2009 8:47

cekon

Re: Pěkná slátanina

ano kácet, to je to nejlepší pro každý les. Všechno a co nejrychleji, dokud jsou ceny za dřevo jakž takž....

0/0
6.9.2009 8:52

Rommik

Re: Pěkná slátanina

Cekone, myslím, že Sochor píše dostatečně jasně, né ................? Jakou má cenu suška napadená kůrovcem? Pouze jako palivové dříví a dostat ho z lesa není vůbec levná záležitost. Takže bych vynechal ceny dřeva.

0/0
6.9.2009 9:13

naceradka.1

Re: Pěkná slátanina

To si nemyslím, o tu cenu jde především. A jestliže bylo špatně osázet Šumavu smrky, my ji teď osážeme něčím jiným a někdo chytřejší za 30-50 let zase něčím jiným. Jsem pro to, nechat ten kus Zeměkoule napokoji, ať si žije svým životem. Protože tak to bylo dávno před námi a bude i když tu nebude pobíhat ani jeden z homo (jakýkoli).

0/0
6.9.2009 9:32

L. Matějka

Re: Pěkná slátanina

Abych pravdu řekl - slátaninu jste si z toho udělal sám. Rozhodně nesrovnávám smrkové monokultury s biotopem Yellowstonského parku ale rozdíly ve správách parků.

A srovnání kalamity se studenou válkou? Jen kritizuji hulvátské chování jakéhosi podnikatele.

Ano, Šumava je v zoufalém stavu, ale přece jen uznám raději názory světově uznávaných odborníků než ojedinělé výkřiky polozapomenutých politiků a populistů.

0/0
6.9.2009 22:28

truepapas123

Karma !

Naprostý souhlas R^

0/0
6.9.2009 7:07

Ignác Pospíšil

Re: Karma !

R^

0/0
6.9.2009 7:18



Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.